za harmonijo duše, uma ter telesa otrok in odraslih

0
0
Skupno: 0,00 
Ni izdelkov v košarici.

Leva in desna možganska polovica

Velikokrat se sprašujemo, kako lahko pri otroku prepoznamo, da je ena polovica možganov bolj aktivna kot druga.

Kadar prevladuje desna možganska hemisfera, se pri otrocih to kaže kot:

Kadar prevladuje desna možganska hemisfera, otrok sicer neko znanje ima, a ga ne more “ozemljiti”. Ko otrok npr. prebere vprašanje na testu, sicer v glavi odgovor lahko pozna, a ga ne zmore na ustrezen način zapisati. Misli mu “begajo”, ne ve kje naj se loti odgovarjanja, ne zmore narediti nekega sosledja, saj je za to odgovorna leva možganska hemisfera. Ker je »pretok« med levo in desno hemisfero prekinjen, mu odgovori, ideje zamisli ostajajo v glavi in to v otroku povzroča močno tesnobo, manjša se mu šolska samopodobo in samozavest in tako se ujame v začaran krog.

Seveda pa tudi to, da prevladuje leva možganska hemisfera ni usklajeno, in se to kaže kot:

Kadar prevladuje leva možganska hemisfera, je otrok strogo vezan na to, kar se je naučil in morda pri vprašanjih, ki so malo drugače zastavljena, kot se je naučil, ne more uporabiti domišljije in kreativnosti in zelo težko zaupa občutkom pri odgovarjanju na vprašanja. Ti otroci so pogosto zelo uspešni pri šolskih izzivih, a jih dolgoročno žal to zelo izčrpava, saj se želijo na vsak izziv maksimalno pripraviti, poleg tega pa imajo močno težnjo po tekmovalnosti, tako s samim sabo kot drugimi.

 

Študije razvoja možganov po svetu kažejo, da bo vsak posameznik, ki lahko uporablja obe možganski polovici, sposoben izrabiti svoje zmožnosti v največji možni meri. Obe polovici sta enako pomembni in otroci, ki imajo približno enakomerno aktivirani oz. delujoči in povezani obe polovici, nimajo izzivov z učenjem.

V Zavodu Damodar nudimo pomoč otrokom, ki se soočajo z učnimi težavami zaradi neustrezne povezave med obema možganskima polovicama. Prav tako pri svojem delu upoštevamo, da je za uravnovešeno delovanje obeh hemisfer in dobro povezavo med njima v osnovi otroci potrebujejo energijo. Žal brez te, učne metode in določeni prilagojeni pristopi le nekoliko (do maksimalno 20%) izboljšajo možnost pisanja, razumevanja, pomnjenja, priklica in koncentracije, ne odpravljajo pa vzroka.

Če pri svojem otroku ali mladostniku opažate nekatere zgoraj naštete simptome neusklajenega delovanja obeh možganskih hemisfer ter da težko ohranja pozornost in koncentracijo, se težko umiri ter osredotoči na zadano nalogo ali učenje, vas vabimo, da nam pišete na lea@zavod-damodar.si in dogovorili se bomo za uvodno srečanje, na katerem bomo z otrokom ali mladostnikom preko pogovora, kreativnih medijev ali projekcijskih tehnik odkrivali vzroke stisk in izzivov. Po delu z otrokom ali mladostnikom se pogovorimo še s starši ter predstavimo opažanja, morebitne rešitve in možnosti nadaljnjega dela.

Če bi želeli svojemu otroku ali mladostniku vsaj nekoliko sami pomagati pri krepitvi pozornosti in koncentracije, lahko prebrskate med našimi brezplačnimi vsebinami, kjer najdete koristne vsebine, priročnike, vaje in ideje, ki lahko otroku ali mladostniku pomagajo pri ohranjanju umirjenosti in osredotočenosti ter pri bolj usklajenem delovanju obeh možganskih polovic.

Vabljeni v branje ostalih zanimivih zapisov:

Božično drevesce in bela omela

Obdarimo božično drevesce v sinergiji z naravo in tradicionalnimi običaji.
Poglej vsebino →

Praznik Sv. Nikolaja – Miklavž

Miklavž ni le obdarovalec materialnih stvari, temveč tudi topline in upanja. Njegova prisotnost prinaša mir in radost v domove ter deli ljubezen.
Poglej vsebino →

Praznik svetilk – svetloba dobrih dejanj

“Jaz hodim s svojo svetilko in moja svetilka z menoj, na nebu svetijo zvezde, na zemlji pa svetimo mi. La, la, la, la …”
Poglej vsebino →

Počitniški dnevnik

Ustvarjanje počitniškega dnevnika za otroke in družine je spodbujajoč način ohranjanja trenutkov, spominov ter dogodivščin med počitnicami.
Poglej vsebino →
Scroll to Top