Ocenjevanje za otroke predstavlja velik stres. Nekaterim otrokom predstavlja ocenjevanje tako veliko stisko, da se niti doma, v »varnem« okolju, ne morejo osredotočiti na učenje. Še bolj pogosto pa se dogaja, da otrok doma snov zna, ko pa mora v šoli pokazati svoje znanje, odpove.
To se lahko dogaja iz sledečih razlogov:
- Otroku ocenjevanje, ko učitelj razdeli teste ali ko stoji pred razredom, da bo vprašan, predstavlja zelo velik stres, kar pomeni, da se aktivirajo nadledvične žleze in otrokovo telo je v stanju boj ali beg. Pri otroku ocenjevanje ali preverjanje lahko sproži na telesnem nivoju podoben občutek, kot da bi se sprožil alarm za požar in povsem logično je, da v takem stanju ne more razmišljati o določenih računskih operacijah, raznih podatkih in informacijah. Ko je otrokovo telo v takem stresnem stanju je »možganom prav malo mar« za učno snov, ampak se vklopi preživitveni nagon in seveda je v takem stanju priklic slab. Takrat ima telo samo eno nalogo: da se reši in prav nič mu ni mar za matematične enačbe ali zgodovinska dejstva. V takem stanju je otrok zmeden, površen, bega iz enega vprašanja na drugega. Zaradi doživljanja panike, mu zmanjkuje časa in tako se zaplete v začaran krog, iz katerega je v danem trenutku skoraj nemogoče izstopiti. Zato je pri preverjanju znanja in ocenjevanju ključno, da se otrok zmore umiriti, aktivirati prizmeljeno energijo in s tem so njegovi možgani v t.i. alfa stanju, kar omogoča ustrezen priklic znanja in informacij.
- Otrok se doma »priklopi« na energijo starša, kar mu na različne načine (vprašanja, spodbude, obrazna mimika ali sama prisotnost ob otroku) pomaga držati pozornost in ostati tukaj in sedaj. Ko je v šoli in poleg njega ni odrasle osebe, ki bi mu pomagala “biti prisoten”, otrok z mislimi hitro odplava in se zgublja v vprašanjih itd.
- Kot smo že zapisali, je zelo pogosto pri neprizemljenih otrocih to, da v glavi odgovor imajo, a ga ne morejo “ozemljiti” (ubesediti, zapisati, narisati). Kadar pri otroku prevladuje delovanje desne možganske hemisfere, v glavi “vidijo” odgovor, a ker ni ustrezne povezave z levo možgansko hemisfero, ga ne zmorejo ustrezno zapisati (samo razmišljanje o tem, kako se beseda zapiše, jim je tako naporno, da sproti ko pišejo, pozabijo na to, kaj so želeli odgovoriti in se na ta način “zmedejo” ter porabljajo ogromno časa), ubesediti (skačejo z enega dela odgovora na drugega in običajno potrebujejo več podvprašanj, ki jih vodijo do smiselnega odgovora). Tipično za otroke, ki se srečujejo s temi stiskami je to, da ko morajo obnoviti določeno besedilo, da se nekako “zgubijo” in preskakujejo z ene teme na drugo.
V Zavodu Damodar se zelo pogosto srečujemo z otroki, ki se soočajo z zgoraj omenjenimi stiskami. Otrokom nudimo tudi program, kjer jim s pomočjo kreativno-izraznih tehnik in metod učenja pomagamo pri premagovanju izzivov povezanih z učenjem in ocenjevanjem znanja. Otroci se hkrati okrepijo z umirjeno energijo, kar jim omogoča večjo povezanost med levo in desno možgansko polovico, lažjo zbranost, pozornost in koncentracijo pri učenju.
Če pri svojem otroku ali mladostniku opažate, da težko ohranja pozornost in koncentracijo, se težko umiri ter da se sooča s stiskami in izzivi, povezanimi z ocenjevanjem znanja, vas vabimo, da nam pišete na lea@zavod-damodar.si in dogovorili se bomo za uvodno srečanje, na katerem bomo z otrokom ali mladostnikom preko pogovora, kreativnih medijev ali projekcijskih tehnik odkrivali vzroke stisk in izzivov. Po delu z otrokom ali mladostnikom se pogovorimo še s starši ter predstavimo opažanja, morebitne rešitve in možnosti nadaljnjega dela.
Če bi želeli svojemu otroku ali mladostniku vsaj nekoliko sami pomagati pri krepitvi pozornosti in koncentracije, lahko prebrskate med našimi brezplačnimi vsebinami, kjer najdete koristne vsebine, priročnike, vaje in ideje, ki lahko otroku ali mladostniku pomagajo pri ohranjanju umirjenosti in osredotočenosti pri učenju in ocenjevanju znanja.