Z vidika energetskega dela je glavni problem pri specifičnih učnih težavah (npr.disleksiji) pogosto premajhen pretok energije skozi šesti in sedmi energetski center ter neustrezna povezava med levo in desno možgansko hemisfero.
Desna hemisfera je bolj umetniške narave in je odgovorna za čustva, barve, glasbo, vizualne vtise, lepoto, lojalnost itd. V desni možganski polovici so procesi mišljenja bolj naključni, kar ustreza neverbalnim načinom razumevanja in izražanja. Desna možganska hemisfera je v domeni šestega energetskega centra.
V levi možganski polovici se vršijo miselni procesi, ki so osnovani na logiki, zaporedju, linearnosti. Leva polovica skrbi za govor in je razumsko analitična. Te načine mišljenja uporabljamo pri govoru, pisanju, branju in pri analitičnem določanju podrobnosti. Leva možganska hemisfera je v domeni tretjega energetskega centra in omogoča, da informacije, ideje in znanja »ozemljimo«.
Pogosto se zgodi, da otrok v »glavi« odgovor pozna, ko pa ga želi zapisati ali ubesediti, pride do težav. Če med hemisferama namreč ni ustrezne povezave, ne bo ustreznega »pretoka« in pride do blokade. Če ni ustreznega »pretoka« med hemisferama, otrok porabi ogromno energije, da prebere nalogo in razume, kaj od njega želi. Ko to ugotovi, lahko pride do odgovora, a ko ga mora zapisati, mora spet aktivirati levo možgansko hemisfero, ki se ukvarja z oblikami in zapisom črk in vmes otrok že pozabi, kakšen odgovor je želel zapisati. Otrok se zmede in napiše nepopoln odgovor ali pa je v zapisu veliko napak. Kadar je otrok neprizmljen, torej v pomanjkanju energije, se to lahko pokaže tudi kot npr. težave pri matematiki, saj je matematika v domeni leve možganske hemisfere in mora biti pri matematiki nenehno aktivirana, kar pomeni, da mora biti otrok prisoten, skoncentriran in ne sme z mislimi »odplavati«. Če se to zgodi, hitro pride do napake, tudi če otrok snov zna in razume.
Problem »nepovezanosti« možganskih hemisfer je tudi ta, da otrok vidi samo celoto (desna hemisfera) in ne delov (leva hemisfera). To v praksi pomeni, da ko otroku zastavimo vprašanje, ne zmore »izbrati« ali se »dokopati« do samo enega točno določenega podatka, saj zaznava in razmišlja o temi kot celoti. In seveda posledično potrebuje veliko časa, da reši nalogo. Kadar preveč deluje leva možganska hemisfera pa je ravno obratno. Otrok ne vidi celote, prevladuje logika, ni sposoben kreativnega razmišljanja. Težave z pretiranim delovanjem leve možganske hemisfere niso tako opazne, saj klasični šolski sistem, način dela, preverjanja in ocenjevanja znanja žal prepogosto temelji samo na delovanju in aktivaciji predvsem leve možganski hemisfere.
Ker je veliko otrok danes v pomanjkanju prizemljene energije, pomeni, da je pri njih prevladujoča in preveč aktivirana le desna možganska hemisfera in to se kaže kot velik porast specifičnih učnih težav.
Če pri svojem otroku ali mladostniku opažate, da se sooča s specifičnimi učnimi težavami, da težko ohranja pozornost in koncentracijo, se težko umiri ter osredotoči na zadano nalogo ali učenje, vas vabimo, da nam pišete na lea@zavod-damodar.si in dogovorili se bomo za uvodno srečanje, na katerem bomo z otrokom ali mladostnikom preko pogovora, kreativnih medijev ali projekcijskih tehnik odkrivali vzroke stisk in izzivov. Po delu z otrokom ali mladostnikom se pogovorimo še s starši ter predstavimo opažanja, morebitne rešitve in možnosti nadaljnjega dela.
Če bi želeli svojemu otroku ali mladostniku vsaj nekoliko sami pomagati pri krepitvi pozornosti in koncentracije, lahko prebrskate med našimi brezplačnimi vsebinami, kjer najdete koristne vsebine, priročnike, vaje in ideje, ki lahko otroku ali mladostniku pomagajo pri ohranjanju umirjenosti in osredotočenosti ter pri bolj usklajenem delovanju obeh možganskih polovic.