Za učenje moramo biti prisotni tukaj in zdaj, nenehno moramo razmišljati in biti prizemljeni.
Kadar je otrok v pomanjkanju energije, ogromno le te porabi že v šoli, ko mora poslušati, biti pozoren, si predstavljati podano snov in se truditi razumeti, kaj učitelj razlaga. Branje in razumevanje le tega, zahteva ogromno energije, enako je s pisanjem in računanjem. Sami zagotovo veste, ko ste kdaj želeli prebrati kakšno zahtevno knjigo ali strokoven članek, da vas je lahko začela boleti glava, morda ste morali večkrat prebrati en odstavek, pa so vam misli vsakič odtavale in po branju takšne zahtevne literature, ste bili najverjetneje kar nekoliko utrujeni. Za otroka, ki je v pomanjkanju prizemeljene energije, je lahko vsaka ura, vsako besedilo in vsaka naloga lahko zelo zahtevna. Če otrok še ni v hudem energetskem pomanjkanju, v prvih urah še nekako zdrži oziroma je skoncentriran takrat ko mu je snov zanimiva, potem pa ne gre več in lahko se zgodi dvoje – odplava v svoj svet, zre skozi okno in je popolnoma odsoten ali pa zaradi stike in napetosti, ker nič ne razume in ne more slediti, začne nagajati in klepetati. Marsikateri otrok, ker je v pomanjkanju z energijo, razvije psihosomatske težave.
V Zavodu Damodar se pogosto srečujemo z otroki in mladostniki, ki imajo učne težave, motnje pozornosti in koncentracije. Oblikovali smo program, ki otrokom pomaga pri tem, da se okrepijo z umirjeno, življenjsko energijo in tako lažje premagujejo učne težave ter težave povezane s koncentracijo in pozornostjo.
ZNAKI ŠIBKE POZORNOSTI PRI OTROKU:
- podrobnostim ne namenja dovolj pozornosti, pri šolskem delu in drugih dejavnostih dela napake,
- ima težave pri vzdrževanju pozornosti ob vodenih nalogah ali igri,
- vzbuja občutek, kot da nas ne posluša, čeprav govorimo prav njemu,
- ne sledi navodilom, ne dokonča nalog in zaposlitev,
- pri opravljanju nalog in drugih dejavnostih ima težave z organizacijo,
- pogosto zavrača naloge, ki zahtevajo miselni napor,
- pogosto izgublja stvari (igrače, šolske potrebščine, copate …),
- zunanji dejavniki ga hitro zmotijo,
- pogosto pozablja na obveznosti.
Vabljeni tudi k branju članka, objavljenega v časopisu Dnevnik, v katerem si lahko preberete naš prispevek o pogledu na ADHD pri otrocih.
Če pri svojem otroku ali mladostniku opažate, da težko ohranja pozornost in koncentracijo, se težko umiri ter da se sooča s čustvenimi in vedenjskimi stiskami in izzivi, vas vabimo, da nam pišete na lea@zavod-damodar.si in dogovorili se bomo za uvodno srečanje, na katerem bomo z otrokom ali mladostnikom preko pogovora, kreativnih medijev ali projekcijskih tehnik odkrivali vzroke stisk in izzivov. Po delu z otrokom ali mladostnikom se pogovorimo še s starši ter predstavimo opažanja, morebitne rešitve in možnosti nadaljnjega dela.
Če bi želeli svojemu otroku ali mladostniku vsaj nekoliko sami pomagati pri krepitvi pozornosti in koncentracije, lahko prebrskate med našimi brezplačnimi vsebinami, kjer najdete koristne vsebine, priročnike, vaje in ideje, ki lahko otroku ali mladostniku pomagajo pri ohranjanju umirjenosti in osredotočenosti ter pri bolj umirjenem in učinkovitem učenju.